Monday, July 18, 2016

Innreder annekset! :)

 I følge overskrifta er vi vel på vei å flytte inn, men SÅ fort går det ikke med oss! ;)
Nei, jeg legger planer hva jeg skal møblere det med, for når jeg vet hva jeg skal ha hvor, så kan vi bestemme hvor veggen og resten av vinduene skal være. Jeg vet at det blir litt trangt om plassen der jeg skal ha håndvasken, for vinduene er så høye at de er lavere enn vask-høyden, men vi kunne ikke flytte frontvinduene lenger mot midten av huset. Derfor er det viktig at ikke noen andre møbler stikker ut, eller dekker det kommende listverket.

Jeg har jo verdens fineste sengegavler i butikken min, og har en sånn en i hvit, samt en i linfarget igjen på lageret i 150cm
Grusomt gult bilde! (flaut)
 Den i lin ville ha passet perfekt til stolen jeg ønsker å få plass til, men jeg skulle hatt en gavl på 120cm pga plassen. Jeg har bestilt inn gavler i 90, 160 og 180cm, men ikke 120 ;)
Madrasser må jeg kjøpe uansett, men vi får se.
Jeg har ett ønske om å få plass til skapet til høyre i bildet her, som er ett resultat av en hotell-weekend med varebil i Trondheim, der dumme Nina sjekket Finn.no før hun la seg om kvelden. Vips klarte jeg ikke å reise fra dette skapet, som kommer fra min forrige bostedskommune Orkdal.
Gammelt bilde fra gangen min.
Denne kommoden kjøpte jeg for å ha i annekset. Det er søstera til venninna mi som har pusset den opp, og hun har brukt håndtak fra butikken min, noe som gjorde den litt tøffere.
Jeg ønsker ett nostalgisk, nordisk preg på interiøret, for å gjenspeile eksteriøret, derfor vurderer jeg denne tapeten på deler av ene rommet. Ikke for mye da, max to av veggene. Dette rommet vil også få perlestaff-panel i taket, og V-fas på resten av veggene, mens jeg har lyst på perlestaff på veggene i det største rommet, samt en tapet fra Borge som jeg fant på Instagram.
Jeg har også noen sånne stoler som jeg ikke har bruk for i huset mitt, og tenkte tidligere å selge de, men jeg tror de vil bli fine i annekset. De passer i allefall kjempegodt til den sukkersøte tapeten. 
Det er sengegavlen som passer dårligst inn her, men jeg jobber med saken. Den dype lenestolen trenger jeg for komforten sin del, og jeg har jo utstillingsmodellen i butikken å ta av. 
Jeg har en gammel kommode jeg har lyst å montere vask i, men den er litt bredere enn den bør være så jeg er på utkikk etter noe annet. Skal sjekke om jeg kan kappe den først, for jeg hater tanken på at den vil dekke vinduslisten i ene hjørnet. Som jeg nevnte innledningsvis, kunne vi ikke flytte vinduet lenger bort fordi det hadde blitt rart fra utsiden. Sånn er det når en plutselig bruker større vindu enn planlagt, og vanninntak og sluk ble støpt inn for flere år siden.

Oppdatering skjer plutselig! ;)






No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)