Sunday, January 21, 2018

Sleip mor

Jeg har noe ambivalent forhold til været for tiden. 
De siste 15 dagene har det kun vært sol og kald, og ikke kommet det grann snø. Snøen vi har, har derfor ligget rekord-lenge, og jeg overser den med vilje. Jeg hater jo snø, men har jo ikke tid til å stelle i hagen uansett, så det er i og for såvidt greit. 
Problemet er at ALLTID når vi har lengre perioder uten nedbør, syns overgarteren at det er på tide å vaske litt ekstra, og vi får regntid alá Amazonas, (bare med litt lavere temperatur) eller 3 meter snø. Kunne vi ikke ha fått disse sol-ukene i mars eller april isteden??

Ser folk er ute på ski med barna, tenner bål og griller pølser på FB og IG. Syns det ser innmari koselig ut, men jeg er sjeleglad for å slippe å ha på meg en mengder klær for så å vagge rundt som en polstret pingvin. I tillegg har jeg en lei tendens til alltid å må tisse 10 minutter etter at jeg har fått på meg alle klærne, til tross for at jeg tisset før jeg kledde på meg. 
Vet det er utrolig stygt å være glad for å ha en reell god unnskyldning til å slippe å gå ut på sånne dager, men 2 av ungene er syke, så jeg må være inne. Innser at jeg virkelig bor i feil land, for dette har en tendens til å bli verre og verre for hvert år. Klart denne vinteren er litt spesiell da, for vi har hatt frost i over to måneder, i motsetning til i 2016 da vi hadde 14 varmegrader på julaften, og 8 varmegrader og snøfri hage den 21/1-17. 

Med syke, sovende barn og en fridag fra kjellergraving, er Netflix god å ha. Min største anbefaling for tiden er den franske serien La Mante. Den scorer høyt på min personlige serie-liste sammen med Broen, The Blacklist, Frikjent og Johan Falk. 


Siden jeg ikke en gang gidder å gå ut for å ta stemningsbilde i "snøhagen", får det bli ett fra hagestua, der det i det minste er plussgrader. 
I morgen må vi nok ned i kjelleren og jobbe litt igjen. Var godt å ha en fridag i dag, ikke minst for armene.  

No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)