Saturday, March 24, 2018

Årets varmeste dag!

I dag kan jeg ikke klage. Selv om jeg har opplevd mars mye grønnere og finere enn i dag, har vi hatt årets varmeste dag hittil med 11,5 grader i skyggen, og delvis sol.
Hagen er nesten helt bar, bare litt liggende snø og is i brøyteskavlene.  Mange steder i landet er det jo en meter snø, så jeg klager ikke, -bare irritert atter igjen over at jeg har plantet for lite eviggrønne busker. 

 Men det er jo så flott om sommeren! 

Nå ser jo mesteparten av hagen min slik ut: 


Jeg er jo ikke alene om å ha en forkjærlighet til Hosta. Disse bladliljene er jo så vakre, og kommer i så mange ulike farger og variasjoner, så det er jo ikke rart at en blir betatt av de. 

Dessverre er de litt kjedelig i mars og april...
Da minner de mer om en innesluttet tissefant på ei bikkje, egentlig.
Hosta-spire 
Jeg er ikke helt ferdig å rydde i hagen, og det er fortsatt endel tæle i bakken, men jeg LOVER dyrt og hellig på å skaffe meg litt mer eviggrønt i år, for brun hage er altfor kjedelig!  
 Nå krysser jeg alt av fingre og tær på at vi ikke får mer snø, for jeg er virkelig i vår-modus nå, og han MANGE planer for denne sesongen! :)



No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)