Thursday, March 22, 2018

Jeg melder meg ut!

Det buldrer og braker i media om politikk, beskyldninger og uenigheter, og jeg kjenner hodet mitt har mest lyst å sprenges.  Derfor flykter jeg ut i hagestua og setter på Spotify på "Typisk Nina", for å koble ut. 
Jeg er forferdelig følsom, og hissig av meg, og bør holde meg laaaaangt unna politikk. Der politikere mottar brev om drapstrusler, hadde jeg trolig kommet hjem til nykokt kanin på kjøkkenet, og skygger bak dusjforhenget. 
-Nei, det er bedre at jeg trekker meg stille tilbake og venter på våren. 
 For første gang på flere år har jeg sådd sommerblomster.
Før jeg startet eget firma sådde jeg mengder av frø hver år, og hadde eget planterom med kunstig belysning for frøplantene.
Å drive eget firma tok litt mer tid enn jeg forestilte meg, så endel hobbyer utgikk. I den siste tiden har jeg bestemt at jeg vil jobbe mindre, fordi barna mine begynner å bli store, og om jeg skal få nyte barndommen deres i tilfredstillende måte, må jeg være mer hjemme. Åpningstidene på butikken er innskrenket, og det er mer innleid hjelp, så jeg får forhåpentlig vis mer tid til barn og hage.
 Hage for meg er trim, rekreasjon og kreativitet i praksis, og jeg skulle ønske at flere ville prøve, og se hvor mye glede det bringer.
For å spre hagegleden litt mer, har jeg nå laget meg en egen gruppe på Facebook. Det er fritt frem å bli medlem, -en må bare sette seg inn i det korte reglementet:
-Post IKKE bilder av skadedyr og ugress!! Sånne "Hva er dette?"-innlegg er det altfor mye av på andre sider, -der 50 personer svarer under uten å lese tidligere svar. (Det går også an å bruke Google!)

Og beklager at det ikke ble hage-bilder på dette innlegget, men i dag er hagen brun og sleip, og slettes ikke inspirerende! ;)



1 comment:

  1. Helt enig i at det er godt å trekke seg tilbake fra alt "bråket". Mye kjekkere med hagestue og blomster. Nyt det. Håper å komme på besøk til deg i juni en gang sammen med hagelaget :-) Ha ei fin helg. Hilsen fra Liv

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)